sâmbătă, 1 octombrie 2011

odiseea sobolanului

Era o zi senina. Ariciul nostru buclucas se pregatea de somn. Numai ca somnul era de ala batran,cu mustati,si mai dadea si din coada. Asteptase atat sa iasa din balta aia,balta de nesimtire specifica neamului sau.
Si acu' ca iesise,urma sa intre din nou,insa in burta elefantului siberian ce tocmai isi infipsese fildesii intr,o bucata posterioara a unui ornitorinc. Cum care ornitorinc ? Ala trecut de prima tinerete,ce.si ducea anii intr,un baston de bambus,furat de la un var panda.
Intr,o era ,treceam si eu pe acolo. Nu,mi amintesc unde ma duceam,desi ,ce naiba, nu e nevoie de o destinatie fixa atunci cand bati campii..la picior.
 As fi vrut sa le dau si pe carca,dar ajungeam doar la piciorul lor. Deh, nu eram suficient de inalt duhovniceste.
Si mergand eu prin balariile alea,ce se infigeau uneori in savana,alteori in pampas,sau in gheata,ma impiedic de o girafa ce scotocea dupa frunze prin nori. Imi trage gatoasa o copita de ma arunca in alta povestire !
Noroc ca m,am agatat de niste concepte abstracte cand ma tragea vantul spre Inapoi. Am ramas pe loc ,spanzurat undeva intre nicaieri si acolo..ca o musca intr,o panza de paianjen.
Scot o tigara dintr,un buzunar adanc sapat in piept,o aprind si trag un fum ..de ,de pofta,desigur. Poti sa ma duci unde vrei, insa sa nu,mi iei niciodata pachetul de tigari. Ia te uita.. ! He,he,he.. au si femei aici, in zona asta tampon (nu libresse). Life.s good. tigari ,femei,paianjeni,girafe..huh !
DIntr,o gaura in pamant, un bot iese incetisor. Pun mana pe o nuia,cu gandul sa pleznesc botul ala imediat ce iese,asa,just for fun,hhh .  Nu apuc,ca din spate ma musca de glezna o suricata. .aah! ..tu,ti mustatile tale de sobolan de savana ! Ma arunc din nou in fluxul probabilitatii si ma trezesc atunci.  Eu,ea..amandoi..e bine, numai ca masca i se cojeste si cade ca un praf. Era doar un golem urat si fara viata.Ea a murit. Eu am murit. UNeori pretind ca sunt viu. Uneori sunt o parte din ce eram. Gasesc o oglinda si ma privesc.
DIn ea ma priveste cu ochi indobitociti un soarece de stepa. Sunt doar o nenorocita de rozatoare.

4 comentarii:

  1. Asta cu nenorocita de rozatoare mi-a placut!:))
    Frumos!

    RăspundețiȘtergere
  2. thx,Laura :). Pai chiar sunt. Desi sunt mult mai mult. Si totusi nu sunt,chiar de..sunt :|

    RăspundețiȘtergere
  3. Dragut articolul, eu am o expresie uneori, spun ma "aricesc"...si citind ce scrii tu m-a amuzat ideea cu aceste animalutze prin care ai exprimat niste trairi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Merci, tasha. uneori ,toti ne 'aricim' :)

    RăspundețiȘtergere