sâmbătă, 15 decembrie 2012

astenie de craciun

Ceata.
Ma ridic cu greutate din noianul probabilitatilor,ma adun incet,greoi din toate locurile unde am fost. Ochii-mi sunt noroi negru,mocirlos,si-i inchid larg.
Pe langa mine trece grabit un mos Craciun ipotetic,cu o sanie trasa de reni cu motoare fotonice..Ho ho ho,aud in departare. Un Hristos mucegait,niste icoane,o jumatate de Vishnu,si un bust de Mohamed,oameni.
Toti striga,canta,plang,se veselesc,mor..ce dracu', cum am reusit iar sa ies din torent ?
Pana deunazi eram inglobat in vuietul asta. Am pierdut ceva ..!
Prind,din intamplare,niste efluvii cunoscute,langa mine,odata cu mine,dar in alt plan..EA. Nu mai stiu ce chip are,poate e blonda de atunci..sau bruneta de dupa,ce curios sa te doara lipsa unei persoane incerte.
La naiba cu toate lipsurile resimtite pana la radacini !. Ma aplec usor,sub mine ,eoni zboara aducand,luand oameni,atomi,animale,unele inca nu s-au inventat,big bang-uri,ecuatii atat de sublime incat devin lipsite de sens,si EA.
Tu,fantasma a sufletului meu, nu ai chip,nu mai ai, v-ati amestecat amandoua,sau poate 'amantrei'. Furtuna de nisip ,aspra si fierbinte,mi-ai sters individualizarea ta. Nu mai esti tu,doar Ea.
Ma ridic ,si pipai cu extremitatile spatiul inconjurator. Langa mine e doar ecoul surd al eu-lui meu, bum! ..bum!..o bataie goala de continut.
Nu mai esti tu. Doar nevoia mea de sens acum. E lucrul ce ma otraveste si ma face sa merg mai departe.
As renunta ,oh drace,cum as renunta uneori. Dar cine stie ce demiurg mi-a lasat niste sigurante exceptionale. Niciodata o parte a mea nu ia controlul total. Si chiar si un copac batran si atos ca mine mai are speranta
.
Hopa asa,copacel, ridica-ti tentacolele,si pipaie lumea. Inca e frumos. SI inca mai poti fii auto-ironic.
Imi deschid ramurile larg,rostind incantatii numai de mine stiute. Hristosii,mosii,sarbatorile,credinta oarba,miorlaielile oamenilor se risipesc.
Pentru a fii mai mult trebuie sa renasc ,gol de doctrine,limitatii,de lanturile in care se inconjoara ei.
Sunt iar eu,mereu eu. Puternic si singur,si nestiutor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu